MENU
 
15
/May
12:41

MEDITATION

General

outdoor voices outdoor voices outdoor voicesTop & tights, Outdoor Voices. Shoes, Jim Rickey.

_

Man vet att New York är en bra stad för en när man till och med går på en meditationsklass på morgonen, haha…och gud så svårt det är, men uppenbarligen väldigt bra för både kropp och själ. Brukar någon av er meditera något/liknande? Tips på att komma igång på egen hand på en enkel nivå som man faktiskt kan hålla i längden? Klockan är 06.30 här och Tim och jag vaknade för en liten stund sen och ligger med varsin dator på magen och fixar lite jobb. I och med jetlagen så känns det som att kroppen räknar med att man ätit både frukost och lunch redan så min mage skriker efter mat, haha. Ser lite mulet ut idag men imorgon och onsdag blir det sol och 25-30 grader! Köpte ett nytt objektiv igår på B & H så är pepp på att testa det ordentligt här. Puss!

___________________________________________

Translation: You know that New York is a good city for you if it even makes you go for a meditation class in the morning, haha…I think it’s so hard, but obviously it’s very good for both body and soul. Does anyone of you meditate/similar? Any tips to get started on your own on a quite basic level to actually be able to keep it up? The time is around 6.30 AM here and Tim and I just woke up, laying in bed both with a computer doing some work. Because of the jetlag it feels like my body wants both breakfast and lunch by this time so I really need food asap, haha. It looks a bit cloudy today but tomorrow and on Wednesday it will be sun and summer heat! I bought a new lens yesterday at B & H so I’m really excited to try it out here. Love!

21 Responses to “MEDITATION”

  1. Astrid on

    Hej Lisa! Jag har precis börjat meditera varje dag men har försökt länge. Jag tror att det bästa tipset bara är att börja. Jag satsar på 5 minuter om dagen, ett mål som är lätt att uppnå helt enkelt, den tiden har alla! Men det blir ofta ca 15 minuter för när man väl har börjat blir det oftast längre ändå. Sen kan det vara bra att ha en andningsstrategi, jag brukar köra på att räkna upp till fem på inandningen och ut på från 5 till 1 på utandningen. Men finns massa olika sätt. Meditation handlar inte om att tömma hjärnan men att omfokusera tankarna på något annat, på sin andning. En medveten vila typ.

    Hoppas detta hjälper något!

    Reply
  2. H on

    Vad spännande med nytt objektiv! Vilket köpte du?
    Skulle du även kunna göra ett inlägg med din kamerautrustning? 😉

    Kram

    Reply
  3. m on

    Jag tränad aikido (en kampsport) förut och gillade det så mycket just för att det alltid var lite meditation i början och i slutet av varje träningspass! Sen så hänger andningen också med i träningen på ett väldigt avslappnat sätt vilket gjorde att jag alltid kände mig så lugn efter träningen!
    Annars så är en jättebra andningsövning att göra tre kort inandniningar direkt efter varandra (viktigt att inte släppa ut luft emellan de korta inandningarna!) följt av en lång utandning. Det som är bra med övningen är att en slipper hålla på o räkna, vilket kan göra det svårare att slappna av. Och de tre korta inandnibgarna gör man för att de kommer motsvara ett djupt andetag, så som dey ska va så efter en stund kommer man lättare in i rätt andning!

    Reply
  4. Gabriella on

    Din blogg är så inspirerande! Men det där med meditation är ju hinduiskt… Är du hindu?
    Ett tips för att gå ner i varv och vila är att läsa en bra bok eller vara ut i naturen. Väldigt mycket bättre än meditation tycker jag!

    Reply
  5. kiki on

    Hi Lisa
    You can download a great app on your phone (or laptop/tablet) called ‘Headspace’. You can try it for free for ten days but it is really worth subscribing as you can target your guided meditations towards tings you would like to work on. xx

    Reply
  6. Jessica on

    Hej Lisa!

    (Du behöver inte publicera den här kommentaren men jag visste inte hur jag annars kunde skriva till dig)

    Du kanske redan vet det men om inte så tänkte jag bara säga att Wish använder sig av bilder på dig, bland annat säljer de en jacka där det ser ut som(?) att de har klippt in jackan till ditt ansikte:
    http://www.wish.com/c/57f615e47eb9be1da5db72c7

    Vänliga hälsningar
    Jessica

    Reply
  7. Lovisa on

    Hej Lisa! Ett hett tips för att få hjälp med meditationen och hålla igång regelbudet är en app som heter Calm. Det finns guidade program om 10 minuter om dagen och man kan sätta in påminnelse när det är dags varje dag. Använder den själv! Funkar toppen. Kram

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)